How to check and claim your benefit
ประชาสัมพันธ์
เรื่อง: ตรวจสอบสิทธิ์ และรับสิทธิ์ตามมาตรการให้ความช่วยเหลือบรรเทาภาระค่าใช้จ่ายด้านการศึกษาให้แก่ผู้ปกครองในช่วงการแพร่ระบาดของโรคติดเชื้อไวรัสโคโรนา 2019
1. ตรวจสอบสิทธิ์
นักเรียนที่มีสิทธิ์ได้รับ ประกอบด้วย
- เรียนชั้นอนุบาลและอายุครบ 3 ขวบบริบูรณ์ขึ้นไป (ณ วันที่ 16 พฤษภาคม 2564)
- ไม่เป็นนักเรียนซ้ำซ้อนที่ยังไม่ได้รับการตรวจสอบยืนยัน
- ไม่เป็นนักเรียนที่มีสถานะพักการเรียน
- ไม่เป็นนักเรียนที่มีสถานะไปเรียนโครงการต่างประเทศ
- ไม่เป็นนักเรียนที่ไม่มีห้องเรียน
หมายเลขในการตรวจสอบสิทธิ์
- สำหรับนักเรียนไทย ใช้เลขประจำตัวประชาชนนักเรียน
- สำหรับนักเรียนต่างชาติ ใช้รหัส G-Code (เพื่อความปลอดภัย กรุณาติดต่อรับรหัส G-Code โดยตรงกับฝ่ายทะเบียน โทร 036-218-600 ต่อ 603, 604)
คลิกลิ้งค์เพิ่อตรวจสอบสิทธิ์ https://regis-stu.opec.go.th/regis/Login.htm?mode=initHelpNew
(สอบถามเพิ่มเติม ฝ่ายทะเบียน โทร 036-218-600 ต่อ 603, 604)
2. กรอกข้อมูลแจ้งความประสงค์รับสิทธิ์
2.1 รับเงินสด
เอกสารที่ต้องใช้
- สำเนาบัตรประชาชนนักเรียน/สำเนาสูติบัตร (โปรดลงลายมือชื่อ พร้อมรับรองสำเนาถูกต้อง)
- สำเนาบัตรประชาชนผู้ปกครอง (โปรดลงลายมือชื่อ พร้อมรับรองสำเนาถูกต้อง)
(สำเนาพาสปอร์ต สำหรับนักเรียน/ผู้ปกครองต่างชาติ)
ขั้นตอนการรับเงินสด
- ผู้ปกครองกรอกข้อมูล และยืนยันการรับสิทธิ์ (ในลิ้งค์ลงทะเบียนรับเงินสดข้างล่างนี้)
- ตรวจสอบวัน/เวลาเข้ารับเงินสด โดยทางโรงเรียนจะแจ้งกำหนดการให้ทราบอีกครั้งหนึ่ง
- เข้ารับเงินสดตามกำหนดการที่ทางโรงเรียนแจ้ง
- ยื่นเอกสารที่ต้องใช้ (ตามที่แจ้งไว้ข้างบน) ให้กับเจ้าหน้าที่ในจุดคัดกรองตรวจสอบ
- หลังจากตรวจสอบเอกสารครบถ้วนแล้ว เจ้าหน้าที่จะนำจ่ายเงินสดให้กับผู้ปกครอง พร้อมให้ผู้ปกครอง/นักเรียนเซ็นต์เอกสารกำกับไว้เป็นหลักฐาน
- เสร็จสิ้นการรับเงินสด
คลิกลิ้งค์เพื่อลงทะเบียนรับเงินสด https://bit.ly/3tiG6U2
2.2 โอนเข้าบัญชี
เอกสารที่ต้องใช้
- สำเนาบัตรประชาชนนักเรียน/สำเนาสูติบัตร (โปรดลงลายมือชื่อ พร้อมรับรองสำเนาถูกต้อง)
- สำเนาบัตรประชาชนผู้ปกครอง (โปรดลงลายมือชื่อ พร้อมรับรองสำเนาถูกต้อง)
(สำเนาพาสปอร์ต สำหรับนักเรียน/ผู้ปกครองต่างชาติ) - สำเนาบัญชีที่ใช้รับเงิน (โปรดลงลายมือชื่อ พร้อมรับรองสำเนาถูกต้อง)
ขั้นตอนการโอนเงินเข้าบัญชี
- ผู้ปกครองกรอกข้อมูล พร้อมแนบเอกสารการรับสิทธิ์เพื่อการตรวจสอบ (ในลิ้งค์ลงทะเบียนโอนเข้าบัญชีข้างล่างนี้)
- เจ้าหน้าที่ตรวจสอบความถูกต้องของเอกสารที่แนบมานี้
- โรงเรียนจะทำการโอนเงินเข้าบัญชี โดยจะแจ้งกำหนดการให้ทราบอีกครั้งหนึ่ง (กรณีมีค่าธรรมเนียมการโอน ผู้ปกครองต้องรับสภาพการจ่ายค่าธรรมเนียม)
- เสร็จสิ้นการโอนเงินเข้าบัญชี
คลิกลิ้งค์เพื่อลงทะเบียนโอนเข้าบัญชี https://bit.ly/3BPZ4ol
2.3 สละสิทธิ์
เอกสารที่ต้องใช้
- แบบฟอร์มใบแสดงความประสงค์ขอสละสิทธิ์
ขั้นตอนเพื่อขอสละสิทธิ์
- ดาวน์โหลดแบบฟอร์มใบแสดงความประสงค์ขอสละสิทธิ์ (ในลิ้งค์ลงทะเบียนสละสิทธิ์ข้างล่างนี้)
- กรอกข้อมูลในแบบฟอร์มให้ครบถ้วน
- ส่งเอกสารใบแสดงความประสงค์ขอสละสิทธิ์ให้กับทางโรงเรียน (แบบ EMS) ตามที่แจ้งนี้
ผู้ส่ง: ให้ระบุชื่อ-นามสกุลจริงของนักเรียน + ชั้นเรียน + รหัสประจำตัวนักเรียน …..
ผู้รับ: แผนกการเงิน โรงเรียนนานาชาติเซนต์จอห์นแมรี 131 หมู่ 1 ถ.พหลโยธิน ต.หนองยาว อ.เมือง จ.สระบุรี 18000 - เจ้าหน้าที่ตรวจสอบความถูกต้องของเอกสารที่ได้รับ
- เสร็จสิ้นการสละสิทธิ์
คลิกลิ้งค์เพื่อลงทะเบียนสละสิทธิ์ https://bit.ly/3zV4DRW
(สอบถามเพิ่มเติม ฝ่ายทะเบียน โทร 036-218-600 ต่อ 603, 604)
————————-
Announcement
Authentication of eligibility for education subsidy costs at 2000 baht per student to mitigate financial burdens for parents as a result of COVID-19.
1. Check Eligibility
Eligible students
- Kindergarten level and is 3 years-old and above (on May 16, 2021),
- Being a duplicate student who has not been verified is not eligible,
- A student with suspension status is not eligible,
- A student with a status to study abroad is not eligible,
- A student who is registered but is not attending any classes is not eligible.
Authentication number
- For Thai students use identification number
- For abroad students use G-Code (Please contact SJMIS Registrar for your confidential G Code, call 036-218-600 ext 603, 604)
CLICK on the link to check https://regis-stu.opec.go.th/regis/Login.htm?mode=initHelpNew
(For more information, Registration Department 036-218-600 ext 603, 604)
2. Fill in the information to claim your authority
2.1 Cash Receive Method
Documents Required
- Copy of students’ identification card/Birth Certification (with Certified True Copy and name signed as evidence).
- Copy of parents’ identification card (with Certified True Copy and name signed as evidence).
(Copy of passport of foreign parents and students)
Cash Receive Procedure
- Parents fill in information and confirmation of eligibility (in the Cash Receive Method Registration link below).
- Check dates/times to receive cash from the school, schedule will be announced once again.
- Receive cash as scheduled by the school.
- Submit the required documents (mentioned above) to the staff at the screening point designated by the school.
- After checking all documents, the staff pays cash to parents. Parents/students sign documents as evidence.
- Procedure Completed.
CLICK on the link to register “Cash Receive Method” https://bit.ly/3tiG6U2
2.2 Transferring Method
Documents required
- Copy of students’ identification card/ Birth Certification (with Certified True Copy and name signed),
- Copy of parents’ identification card (with Certified True Copy and name signed),
(Copy of passport of foreign parents and students) - Copy of bank account book (with Certified True Copy and name signed).
Transferring Procedure
- Parents fill in information and attach documents for authorification (in the Transferring Method Registration link below),
- Staff verify the attached documents,
- The school will transfer money to the parents’ account, schedule will be announced once again (in the case of transfer fee, parents must accept the condition of paying fees),
- Procedure completed.
CLICK on the link and register “Transferring Method” https://bit.ly/3BPZ4ol
2.3 Disclaim Method
Documents required
- Disclaim request form.
Disclaim Method
- Download disclaim request form (in the Disclaim Method Registration link below),
- Complete the form,
- Submit the disclaim request form to the school (via EMS) as following:
Sender: Full name of student + Class Level + Student ID number …..
Receiver: Finance Department, Saint John Mary International School 131 M.1 Phaholyothin Rd. Nongyao, Mueng, Saraburi 18000 - Staff verify document,
- Procedure completed.
CLICK on the link and register “Disclaim Method” https://bit.ly/3zV4DRW
(For more information, Registration Department 036-218-600 ext 603, 604)